Dacia Sandero Stepway – Dinamică şi Buget (II)

Autor: Cosmin Iordache 05 aug. 2009 Test in premiera

VEZI AICI TOATE EPISOADELE CU DACIA SANDERO STEPWAY TEST ÎN PREMIERĂ

Marea întrebare după ce am văzut Dacia Sandero Stepway a fost cum vor influenţa cei doi centimetri ţinuta de drum? Deşi în teorie două degete nu par mult, în parctică garda la sol elevată a alterat un pic stabilitatea acestui model. Sandero nu a fost vreodată un exemplu de agilitate şi stabilitate în curbe, dar se pare că Stepway suferă ceva mai mult de ruliu decât hatchback-ul din care se trage, lucru destul de evident pe virajele strânse.

În schimb putem să privim şi partea bună, cei doi centimetri în sus, pe lângă alungarea emoţiilor la unele obstacole, vin în plus cu o setare mai moale a amortizoarelor, oferind mai mult confort. Linii de tramvai, gropi mici, lucrări la apă sau gaze nefinisate, toate sunt trecute de Sandero Stepway fără prea multe zdruncinături, boncăneli şi troncăneli, acest crossover low-cost dovedindu-se într-o bună comuniune cu ignoranţa autorităţilor privind infrastructura.

Mai există un aspect pe care nu l-am anticipat legat de cei doi centimetri. Aceştia aduc şi un plus de distracţie pe macadam şi suprafeţe cu mult pietriş. Pentru că este un model uşor – a pus doar două kilograme pe coapse – Stepway pleacă foarte uşor în mici derapaje pe suprafeţele acoperite cu nisip sau griblură.  Din direcţie şi tatonări uşoare ale pedalei de acceleraţie îl poţi provoca în glisade scurte, iar revenirea se face la fel de uşor aplicând reţeta inversă, bineînţeles cu condiţia să nu exagerezi pentru că nu există electronică salvatoare.

Garda totală a lui Dacia Sandero Stepway este de 17,5 cm, deci este ceva mai mică decât a SUV-urilor de buzunar VW Tiguan sau Fiat Sedici, care se situează undeva aproape de 20 cm. Deci Stepway face faţă unor obstacole mici spre medii (borduri, şanţuri, denivelări), dar ingredientul principal, tracţiunea integrală, lipseşte, aşa că nu este indicat să se caute cu tot dinadinsul rutele accidentate.

În privinţa motorizărilor, Dacia oferă pentru Stepway două unităţi, 1.6 MPI 90 CP şi 1.5dCi 70 CP. Noi am mers cu primul şi ne-am convins că Stepway este un crossover leneş. Deşi are doar 2 kg în plus, Stepway "reuşeşte" să fie cu aproape o secundă mai încet decât un Sandero 1.6 MPI, atingând 100 km/h în matuzalemicul timp de 12,4 secunde. De asemenea, dacă ai răbdarea necesară, vei constata că Stepway poate să atingă viteza maximă de 163 km/h. Iarăşi, acest apogeu este mai jos cu vreo 11 km/h decât ce poate arăta un Sandero 1.6 standard.

Dar, din perspectiva unui şofer care nu este în continuă luptă cu cronometrul şi nu forţează notă pe viraje sau schimbări de direcţie, Dacia Sandero Stepway nu este doar cea mai arătoasă Dacie, ci şi cea mai adaptată la starea drumurilor.

Să vedem însă cât costă acest model.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide